EXPRESIA „CULTURA INFORMAȚIEI”: RELEVANȚĂ, PROBLEME

  • Alain CHANTE, MCF en SIC, Université Paul Valéry, Montpellier 3;
  • Catherine DE LAVERGNE, MCF en SIC, Université Paul Valéry, Montpellier 3 DE LAVERGNE, MCF en SIC, Université Paul Valéry, Montpellier 3
Keywords: cutură, informație

Abstract

       Cultura informaţiei este o expresie, un concept nou în devenire, încă neclar, este un subiect pentru mai multe interpretări printre care am „navigat” în căutarea unei unităţi imposibile.

      Acest concept vine în urma celui de„Societate a Informaţiei”, furându-i din populari- tate, şi se plasează lângă cel al„Societăţii Cunoaşterii” (Chante A. 2009).

      În acest context informaţia este efemeră, volatilă pentru a rămâne pe mai mult timp în societate, cunoştinţele trebuie să-i asigure o bază stabilă şi cultura (pe care o partajăm) pare mai seducătoare şi prietenoasă pentru utilizator decât societatea (căreia îi aparţi- nem).

     Termenii „cultură” şi „informaţie” sunt polisemantici şi se unifică în această formulă a geometriei variabile, am putea spune, cu faţete, operând cu un vocabular familiar docu- mentariştilor, formulă în care se confruntă problemele de ordin epistemologic, strategic, identitar, instituţional, politic şi economic, după cum reiese din comunicarea lui M. Wol- ton. Semnificaţiile sunt numeroase, combinaţiile sunt în număr şi mai mare.

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2020-06-15
How to Cite
CHANTE, MCF en SIC, Université Paul Valéry, Montpellier 3;A. and DE LAVERGNE, MCF en SIC, Université Paul Valéry, Montpellier 3C. D. L. M. en S. U. P. V. M. 3. (2020) “EXPRESIA „CULTURA INFORMAȚIEI”: RELEVANȚĂ, PROBLEME”, BIBLIOPOLIS, 37(5), pp. 10-19. Available at: http://ojs.hasdeu.md/index.php/bibliopolis/article/view/164 (Accessed: 14April2021).
Section
Studii și Cercetări

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.