MEDIILE VIRTUALE ȘI BIBLIOTECILE: VIAȚA VIRTUALĂ (SECOND LIFE) ÎN CALITATE DE CATALIZATOR PENTRU INIȚIATIVELE DE EDUCARE VIZULĂ DIN CAMPUS
Abstract
Bibliotecile din Irvine din cadrul Universităţii din California au menirea să ofere servi- cii în mediile printat şi virtual, care favorizează învăţarea şi descoperirea. Datorită utilizării sporite a mediilor noi şi multimedia în educaţie şi cercetare, bibliotecile sunt puse într-o situaţie unică de extindere a serviciilor pentru a stabili noi posibilităţi de expansiune şi colaborare.
Pentru a ajunge la aceasta, bibliotecile din Irvine de la Universitatea din California (the UCI Libraries) au creat Insula Furnicarelor (Anteater Island), pentru a evidenţia servi- ciile bibliotecare şi a oferi o platformă de cercetare şi predare pentru cadrele didactice de la Irvine, Universitatea din California. Din anul 2007 o echipă a fost pusă responsabilă pe administrarea reuşită a Insulei Furnicarelor şi pe planurile de utilizare a spaţiului virtual pentru a crea un îndrumar de educare vizuală, care să antreneze toate simţurile, să fie îm- părţit în module şi interactiv. Pe măsură ce ne dezvoltăm colecţiile şi serviciile, pentru a include mediile realităţii virtuale, cum ar fi viaţa virtuală, pare normal să sporim capacita- tea de efort în programarea instruirii educării vizuale prin intermediul acestui nou mediu. Articolul nostru va relata despre mersul proiectului de stabilire a noilor mijloace într-un mediu virtual interactiv, inclusiv metodologia pe care am utilizat-o şi provocările cu care ne-am confruntat. Sperăm să convingem şi alte biblioteci să considere noile tehnologii media drept o completare captivantă pentru strategiile de administrare a colecţiilor. Îm- preună putem valorifica şi extinde misiunea bibliotecilor în campus şi în afara acestuia.