REALIZAREA PROGRAMELOR DE EDUCARE INFORMAŢIONALĂ ÎN CONTEXTUL REŢELELOR SOCIALE ŞI AL PERSPECTIVELOR INTERCULTURALE1
Abstract
Analizând teoriile şi practicile educării informaţionale (Ei) în contextul societăţii informa- ţionale, acest articol propune câteva explorări extinse şi actualizate ale educării informaţio- nale în lumina teoriilor societăţii informaţionale şi a perspectivelor interculturale. sunt pre- zentate aspectele tehnologice şi sociale ale practicilor Ei. De asemenea, este analizat rolul comunităţilor de învăţare flexibilă în dezvoltarea Ei, acestea fiind considerate principale în practica Ei în contextul societăţii informaţionale. Potrivit autorului, cea mai bună metodă de dezvoltare a Ei este cea realizată în cadrul comunităţilor de învăţare flexibilă, bazată pe logica de reţea a societăţii informaţionale. Autorul confirmă şi rolul esenţial al bibliotecilor în crearea, dezvoltarea şi promovarea comunităţilor de învăţare flexibilă.
Conţinutul articolului e divizat în trei părţi majore: analiza literaturii de specialitate des- pre dezvoltarea Ei; conceptualizarea Ei în contextul societăţii informaţionale; asigurarea Ei în societatea informaţională.