Eminescu-teatralul

fascinația pentru scenă

  • Maria PILCHIN

Аннотация

Mihai Eminescu a fost atras de lumea teatrului încă din tinerețe.

Potrivit lui Zoe Dumitrescu-Bușulenga, influența lui Shakespeare,

ca un dramaturg total, asupra lui Eminescu s-a manifestat de timpuriu, datorită

contactului cu trupe de teatru din străinătate. Această fascinație pentru

scenă l-a determinat să scrie despre teatru, actori și spectatori. Eminescu

a avut o activitate publicistică intensă, semnând cronici teatrale în Curierul

de Iași și Timpul, unde s-a remarcat printr-o analiza aplicată și prin multă

ironie. Critica sa teatrală, deși aspră la adresa jocului actoricesc sau a publicului,

elogia creatorii care aduceau noul și arta de bună calitate. În cronicile

sale, Eminescu a manifestat o preocupare specială pentru limbajul scenic

și a apreciat actorii profesioniști care puteau salva un text literar mediocru.

Analizele sale critice asupra spectacolelor, a publicului și trupelor de teatru

reflectă o viziune complexă asupra fenomenului teatral românesc.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.
Опубликован
2025-01-09
Как цитировать
PILCHIN, M. (2025) «Eminescu-teatralul: fascinația pentru scenă», BIBLIOPOLIS, 93(2), сс. 15-21. доступно на: https://ojs.hasdeu.md/index.php/bibliopolis/article/view/1120 (просмотрено: 18январь2025).
Раздел
Eminesciana