MANAGEMENTUL RELAŢIEI CU UTILIZATORII (SAU FIDELIZAREA UTILIZATORULUI) LA BIBLIOTECA MUNICIPALĂ „B.P. HASDEU"

  • Lidia KULIKOVSKI

Аннотация

             Realitatea relaţiei noastre cu utilizatorii este una mediocră, dacă e să dăm un calificativ. Lucrurile din jur se schimbă foarte iute. Ne place, ne aventurăm, ne implicăm, dar uităm şi abandonăm valorile fundamentale ale servirii utilizatorilor. Recunoaştem, timid, subţierea relaţiei cu utilizatorul. Cauze sunt multe: abandonul bibliotecii de foarte multe segmente demografice; neîncrederea utilizatorului în puterea bibliotecii de a-i soluţiona problemele legate de informaţie, cultură, socializare, dezvoltare; sporirea considerabilă a celor care, în genere, nu citesc etc. Pentru a justifica situaţia învinuim pe toţi cei din jur, societatea, cetăţenii, invocăm criza economică, adică circumstanţe de tot felul... George Bernard Shaw scria, în Profesiunea doamnei Warren: „Oamenii dau vina întotdeauna pe circumstanţe pentru ceea ce li se întâmplă. Eu nu cred în circumstanţe. Oamenii care se descurcă pe lumea asta sunt aceia care se apucă să îşi caute circumstanţele de care au nevoie şi, dacă nu le găsesc, îşi creează propriile circumstanţe."într-un fel, citatul argumentează postulatul că succesul oricărei activităţi este 20% situaţie şi 80% strategie. Avem urgent nevoie de o strategie pentru a salva erodarea, în continuare, a relaţiei cu utilizatorii.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.
Опубликован
2020-07-15
Как цитировать
KULIKOVSKI, L. (2020) «MANAGEMENTUL RELAŢIEI CU UTILIZATORII (SAU FIDELIZAREA UTILIZATORULUI) LA BIBLIOTECA MUNICIPALĂ „B.P. HASDEU"», BIBLIOPOLIS, 36(4), сс. 8-15. доступно на: https://ojs.hasdeu.md/index.php/bibliopolis/article/view/431 (просмотрено: 24ноябрь2024).
Раздел
Studii și Cercetări