Adaptarea curriculumului în domeniul biblioteconomiei şi al ştiinţei informării la obiectivele Procesului de la Bologna

  • Nelly ȚURCAN, Conf. univ. dr. hab., Universitatea de Stat din Moldova
Keywords: Biblioteconomie, științe ale inforomării, Procesul de la Bologna

Abstract

Tendinţa spre integrare şi rezolvarea problemelor globale în comun devin astăzi dimensiuni principale ale dezvoltării ţărilor europene. Crearea unui spaţiu al convieţuirii europene este determinat de premise obiective ale progresului civilizaţiei umane. Influenţată de specificul etapei concret istorice, comunitatea europeană a identificat factorii prioritari/determinanți ai integrării, printre care se numără şi integrarea prin educaţie, în acest context, formarea spaţiului unic vital european are la bază spaţiul unic educaţional european, care îşi propune formarea cetăţeanului Europei, capabil de o integrare socio-profesionalâ de succes, în cea mai competitivă economie din lume, cu cele mai multe si mai bune locuri de muncă. O astfel de strategie a dezvoltării va determina caracterul prioritar al Europei in contextul dezvoltării mondiale.

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2020-06-27
How to Cite
ȚURCAN, Conf. univ. dr. hab., Universitatea de Stat din Moldova, N. (2020) “Adaptarea curriculumului în domeniul biblioteconomiei şi al ştiinţei informării la obiectivele Procesului de la Bologna”, BIBLIOPOLIS, 16(4), pp. 9-14. Available at: https://ojs.hasdeu.md/index.php/bibliopolis/article/view/272 (Accessed: 22December2024).
Section
Teorie și Practică