MEDIILE VIRTUALE ȘI BIBLIOTECILE: VIAȚA VIRTUALĂ (SECOND LIFE) ÎN CALITATE DE CATALIZATOR PENTRU INIȚIATIVELE DE EDUCARE VIZULĂ DIN CAMPUS

  • Danielle KANE, bibliotecar documentarist în domeniul tehnologiilor în curs de dezvoltare şi serviciilor pentru inovare, Universitatea din California, Irvine, California, SUA;
  • Virginia ALLISON, bibliotecar documentarist în domeniul artelor vizuale, Universitatea din California, Irvine, California, SUA;
  • Julia GELFAND, bibliotecar în domeniul ştiinţelor aplicate şi ingineriei, Universitatea din California, Irvine, California, SUA;
  • Brian WILLIAMS, bibliotecar documentarist în domeniile criminologie, drept, societate şi informare guvernamentală în SUA, Universitatea din California, Irvine, California, SUA

Аннотация

    Bibliotecile din Irvine din cadrul Universităţii din California au menirea să ofere servi- cii în mediile printat şi virtual, care favorizează învăţarea şi descoperirea. Datorită utilizării sporite a mediilor noi şi multimedia în educaţie şi cercetare, bibliotecile sunt puse într-o situaţie unică de extindere a serviciilor pentru a stabili noi posibilităţi de expansiune şi colaborare.

     Pentru a ajunge la aceasta, bibliotecile din Irvine de la Universitatea din California (the UCI Libraries) au creat Insula Furnicarelor (Anteater Island), pentru a evidenţia servi- ciile bibliotecare şi a oferi o platformă de cercetare şi predare pentru cadrele didactice de la Irvine, Universitatea din California. Din anul 2007 o echipă a fost pusă responsabilă pe administrarea reuşită a Insulei Furnicarelor şi pe planurile de utilizare a spaţiului virtual pentru a crea un îndrumar de educare vizuală, care să antreneze toate simţurile, să fie îm- părţit în module şi interactiv. Pe măsură ce ne dezvoltăm colecţiile şi serviciile, pentru a include mediile realităţii virtuale, cum ar fi viaţa virtuală, pare normal să sporim capacita- tea de efort în programarea instruirii educării vizuale prin intermediul acestui nou mediu. Articolul nostru va relata despre mersul proiectului de stabilire a noilor mijloace într-un mediu virtual interactiv, inclusiv metodologia pe care am utilizat-o şi provocările cu care ne-am confruntat. Sperăm să convingem şi alte biblioteci să considere noile tehnologii media drept o completare captivantă pentru strategiile de administrare a colecţiilor. Îm- preună putem valorifica şi extinde misiunea bibliotecilor în campus şi în afara acestuia.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.
Опубликован
2020-06-15
Как цитировать
KANE, bibliotecar documentarist în domeniul tehnologiilor în curs de dezvoltare şi serviciilor pentru inovare, Universitatea din California, Irvine, California, SUA;, D., ALLISON, bibliotecar documentarist în domeniul artelor vizuale, Universitatea din California, Irvine, California, SUA;, V., GELFAND, bibliotecar în domeniul ştiinţelor aplicate şi ingineriei, Universitatea din California, Irvine, California, SUA;, J. и WILLIAMS, bibliotecar documentarist în domeniile criminologie, drept, societate şi informare guvernamentală în SUA, Universitatea din California, Irvine, California, SUA, B. (2020) «MEDIILE VIRTUALE ȘI BIBLIOTECILE: VIAȚA VIRTUALĂ (SECOND LIFE) ÎN CALITATE DE CATALIZATOR PENTRU INIȚIATIVELE DE EDUCARE VIZULĂ DIN CAMPUS», BIBLIOPOLIS, 37(5), сс. 137-144. доступно на: https://ojs.hasdeu.md/index.php/bibliopolis/article/view/166 (просмотрено: 22ноябрь2024).
Раздел
Teorie și Practică