RELAŢIA DINTRE EDUCAREA INFORMAŢIONALĂ ŞI MANAGEMENTUL CUNOAŞTERII
Аннотация
Acest articol explorează asemănările percepute dintre educarea informaţională (EI) şi managementul cunoaşterii (MC) şi contextele diferite în care cele două sfere de teorie şi practică se manifestă. Printre termenii-cheie se numără, în primul rând, interesul vast faţă de MC în rândurile comunităţii Serviciilor de Bibliotecă şi Informare (SBI); în al doilea rând, convingerea susţinută de cercetările în domeniul educării informaţionale la locul de muncă, precum că EI şi instruirea unei forţei de muncă educate informaţional sunt componente-cheie în orice iniţiativă din MC şi, în al treilea rând, interesul şi cunoştinţele de durată în predarea EI ale profesioniştilor din domeniul SBI. MC este încadrat în con- text prin referire la două publicaţii ale autorităţii de standardizare australiene („Standards Australia”), conturându-se astfel funcţiile de bază ale unui manager al cunoaşterii. Se su- gerează, cu privire la EI în contextul învăţământului superior şi la locul de muncă, precum şi la modelele bine puse la punct de transfer informaţional, cum ar fi Iniţiativa de Coope- rare Sud-Est Europeană, că există asemănări semnificative între EI şi MC, dar că există şi tot atâtea deosebiri semnificative. Articolul susţine că cercetările în fiecare domeniu pot furniza informaţii celorlalte, dar EI reprezintă o porţiune din domeniul MC, prin urmare încercările de a le îmbina pe cele două ar crea mai degrabă confuzie, decât ar oferi o cale pentru specialiştii în informare şi alte categorii de persoane care urmăresc EI la locul de muncă. În încheiere, articolul oferă recomandări pentru cercetările ulterioare şi propune o abordare scalară pentru conceptualizarea aplicării MC şi EI.