DIN ISTORIA SERVICIILOR DE REFERINȚĂ

  • Nelly ȚURCAN

Аннотация

           Concepţiile moderne despre serviciile de referinţe privind mecanismele de stocare şi regăsire a informaţiei, cantitatea de informaţii disponibile şi intensificarea activităţii acestor servicii nu diferă cu mult de concepţia expusă de Samuel Green Pentru prima dată ideea intensificării practicii de referinţă pentru cititori a fost lansată în lucrarea lui Samuel Green „Personal Relations Between Librarians and Readers" („Relaţii personale între Bibliotecari şi Cititori”), publicată în 1876 în revista "American Library Journal" (în prezent •'Library Journal'). Până atunci bibliotecarii erau preocupaţi de achiziţia şi organizarea materialelor, iar utilizatorii bibliotecii, cum şi era de aşteptat, trebuiau să găsească de sine stătător informaţia de care ei aveau nevoie. Pentru acea perioadă lucrarea lui S.Green a fost stranie, neaşteptată şi surprinzător de modernă în acelaşi timp privind concepţia activităţii de referinţă. Este important de menţionat că cele trei funcţii de bază ale serviciului de referinţe - informarea, consultarea şi instruirea au fost analizate în lucrarea lui S.Green.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.
Опубликован
2020-06-25
Как цитировать
ȚURCAN, N. (2020) «DIN ISTORIA SERVICIILOR DE REFERINȚĂ », BIBLIOPOLIS, 2(2), сс. 13-15. доступно на: https://ojs.hasdeu.md/index.php/bibliopolis/article/view/243 (просмотрено: 21ноябрь2024).
Раздел
Teorie și Practică